REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE SPOTREBITEĽOV

obchodnej spoločnosti Bezvavlasy a.s., IČO: 24168416, DIČ: CZ24168416, so sídlom Českomoravská 2532/19b, Libeň, 190 00 Praha 9, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, sp. zn. B 27374, za ktorú koná František Novotný, člen predstavenstva,

pre internetový obchod umiestnený na adrese www.bezvavlasy.sk

Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA a tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”). Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 8. 2024 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov. Týmto reklamačným poriadkom nie sú dotknuté zákonné práva zákazníka.

Kontakt v prípade otázok:

Telefonicky: +421 232 195 520 (v pracovných dňoch od 8:30 do 16:00)
E-mailom: info@bezvavlasy.sk

Na stiahnutie:
Reklamačný formulár - PDF
Odstúpenie od zmluvy - PDF

Kam doručiť tovar pri reklamácii?

Tovar k nám môžete poslať na adresu: Bezvavlasy a.s. (Hala C1), Nová Hospoda 30, 34802 Bor – Nová Hospoda, Česká republika;

Môžete využiť náš kód na vrátenie tovaru 96694530 na akejkoľvek pobočke Packety. (kód nahlásite na akejkoľvek ich pobočke).

1 PREVZATIE TOVARU

1.1 Zodpovedáme vám za to, že zakúpený tovar je pri prevzatí bez vád, má dohodnuté vlastnosti, je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá svojou kvalitou našej dohode alebo vzorke. Ak sa vada prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.

1.2 Pred prevzatím tovaru od prepravcu skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, oznámte to, prosím, priamo dopravcovi, ktorý si zásielku ponechá a vráti nám ju. Namiesto poškodenej zásielky vám bude zaslaná nová zásielka.

1.3 Tovar po prevzatí skontrolujte a presvedčte sa o jeho vlastnostiach (najmä, či ste dostali správny druh tovaru, či je tovar v dohodnutej kvalite, či tovar obsahuje všetko, čo má obsahovať jeho obal).

1.4 Je tovar v obale poškodený? Kontaktujte nás prostredníctvom nášho reklamačného formulára, ktorý si môžete vytlačiť, vyplniť a poslať nám ho e-mailom: info@bezvavlasy.sk, prípadne nás kontaktujte telefonicky, Vašu reklamáciu vybavíme spravidla do 3 pracovných dní.

1.5 Dostali ste niečo iné, ako ste si objednali? Kontaktujte nás prostredníctvom nášho reklamačného formulára, ktorý si môžete vytlačiť, vyplniť a poslať nám ho e-mailom: info@bezvavlasy.sk. Prípadne nás kontaktujte telefonicky a my s vami preberieme ďalší postup.

2 ZISTENIE CHÝB TOVARU PO JEHO PREVZATÍ

2.1 Ste povinní reklamovať tovar bez zbytočného odkladu po zistení vady. Máte na to lehotu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, nie však v prípade tovaru, pri ktorom je na obale, etikete, v návode priloženom k tovaru alebo v reklame uvedená doba, počas ktorej je možné tovar používať v súlade s inými právnymi predpismi. Tu sa uplatňujú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).

2.2 Po uplynutí 24-mesačnej lehoty nie je možné tovar reklamovať. Ak je to pri danom tovare možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste tovar nemohli používať, pretože bol v procese oprávnenej reklamácie.

2.3 Ako môžem tovar reklamovať? Na reklamáciu vád tovaru môžete použiť náš reklamačný formulár, ktorý si môžete vytlačiť, vyplniť a zaslať nám ho e-mailom na adresu: info@bezvavlasy.sk. Reklamáciu môžete uplatniť zaslaním tovaru na adresu našej prevádzky (nášho skladu). Ak požadujete odstránenie závady (opravu alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti), dohodnete sa s naším reklamačným oddelením na spôsobe dopravy reklamovaného tovaru k nám.

2.4 Prijatie reklamácie vám potvrdíme na váš e-mail. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od Vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.

2.5 Kto znáša náklady na prepravu reklamovaného tovaru? Pokiaľ požadujete odstránenie vady (oprava alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti) môžete tiež odovzdať na akejkoľvek pobočke Packety, s uvedením nášho kódu 96694530, náklady na tento spôsob prepravy je na naše náklady. Štítok na balíček Vám vytlačia priamo na pobočke Packety. Tovar nám potom bude doručený do nášho skladu. Upozorňujeme, že tovar zaslaný na dobierku alebo iným spôsobom na naše náklady neprevezmeme a bude vám vrátený na vaše náklady.

2.6 Pozitívna reklamácia. Ak sa však zistí, že vaša reklamácia je opodstatnená, máte nárok na náhradu nákladov, ktoré ste odôvodnene vynaložili na uplatnenie oprávnenej reklamácie. Týmito nákladmi sa rozumejú najmenej potrebné náklady (t. j. náklady na zaslanie tovaru najlacnejším dostupným dopravným prostriedkom). Nárok na náhradu týchto nákladov je potrebné uplatniť do 1 mesiaca od uplynutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.

2.7 Ako by mal reklamovaný tovar vyzerať? Tovar prosíme vrátiť čistý, vysušený, bez nečistôt (reklamovaný tovar musí spĺňať zásady všeobecnej hygieny), kompletný, nepoškodený (okrem reklamovanej vady). Upozorňujeme, že tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady neprevezmeme a bude vám vrátený na vaše náklady.

2.8 Potvrdenie. Po prijatí reklamovaného tovaru vám bude na vami zadanú e-mailovú adresu zaslané potvrdenie o prijatí zásielky reklamovaného tovaru a jej obsahu.

3 V KTORÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA PRIJATÁ

3.1 Za aké vady nezodpovedáme? Nezodpovedáme Vám za vady v týchto prípadoch:

3.1.1 vadu, ktorú mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny,

3.1.2 vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním (ako napr. zníženie kapacity batérie alebo akumulátora, vyčerpanie plynu v spreji, apod.), alebo ak to vyplýva z povahy tovaru,

3.1.3 chyba je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia ako je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych predpisov,

3.1.4 vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,

3.1.5 používaním tovaru v nevhodných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené alebo vyplýva z právnych predpisov,

3.1.6 chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).

4 SPÔSOB VYBAVENIE REKLAMÁCIE

4.1 Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstrániť vzniknutú vadu.

Podľa svojej voľby môžete vybrať:

4.1.1 opravu veci;

4.1.2 dodanie novej veci; alebo

4.1.3 dodanie chýbajúcej časti.

Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej veci ako neprimeranú, vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru.

4.2 Pokiaľ sa bude jednať o podstatné porušenie kúpnej zmluvy. Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.

4.3 Kedy bude možné žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpiť od zmluvy? V niektorých situáciách budete môcť žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru alebo nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny?

4.3.1 položku neopravíme ani nevymeníme;

4.3.2 položku neopravíme alebo nevymeníme v súlade so zákonom;

4.3.3 odmietneme odstrániť vadu;

4.3.4 sa vada položky opakuje napriek oprave alebo výmene položky;

4.3.5 vada je natoľko závažná, že odôvodňuje okamžité zníženie kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo

4.3.6 vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez toho, aby sme kupujúcemu nespôsobili vážne ťažkosti. Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.

4.4 Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak).

5 AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ

5.1 Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. V odôvodnených prípadoch sa poverený zamestnanec môže so zákazníkom dohodnúť na dlhšej lehote. Reklamácie sa snažíme vybaviť do 3 dní, je to naša priorita.

5.2 Posúdenie chyby. Spravidla však do 3 pracovných dní po doručení potrebnej dokumentácie (fotografie a ďalších nevyhnutných údajov pre posúdenie vady tovaru) či doručenie reklamovaného tovaru späť k nám, je vykonané bezodkladné posúdenie vady a ozveme s predbežným názorom zákazníkovi prostredníctvom e-mailu. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu).

5.3 Pokiaľ je tovar chybný. V prípade, že bol reklamovaný tovar uznaný za chybný, je reklamačný proces uzavretý najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady.

6 UKONČENIE REKLAMÁCIE

6.1 Po vybavení reklamácie vám bude oznámené ukončenie reklamácie a budete povinný prevziať reklamovaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa, keď ste boli informovaný o vybavení reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru v zmysle § 2120 ods. 1 v súvislosti s § 2159 ods. 2 občianskeho zákonníka. Denný poplatok za uskladnenie je účtovaný vo výške 1 EURA. Ak si želáte, aby vám bol tovar po reklamácii zaslaný domov, zabezpečíme to na naše náklady. Ak nám bol reklamovaný tovar zaslaný na reklamáciu prepravcom, bude vám po vybavení reklamácie automaticky zaslaný na vašu adresu, ktorú ste nám poskytli. V prípade potreby uvedieme dôvody zamietnutia reklamácie.

6.2 Ak vrátime kúpnu cenu, bez zbytočného odkladu ju zašleme späť na bankový účet, ktorý ste nám poskytli. Kúpna cena vám bude zaslaná na bankový účet bez hotovosti.

6.3 Ak si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov od oznámenia o vybavení reklamácie, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na zaplatenie poplatkov za uskladnenie.

6.4 Pri preberaní tovaru ste povinní skontrolovať tovar, najmä či balík obsahujúci tovar obsahuje všetko, čo má obsahovať. Na neskoršie námietky sa už nebude prihliadať.